Σελίδες

Παρασκευή 29 Ιουνίου 2018

Συνέντευξη Τύπου της Επιτροπής Αγώνα για την Υπεράσπιση της Μακεδονίας

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ
ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΜΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΥΝΟΡΩΝ ΣΤΗ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ 28/6/2018


Για την νομική ανάλυση της συμφωνίας και την πανελλαδική προσπάθεια συλλογής υπογραφών για Δημοψήφισμα
Γ. ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ: Συνταγματικά άκυρη η συμφωνία των Πρεσπών
Σ. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ: Πρέπει να κυρωθεί από τα 2/3 της βουλής για να παράγει νομικά αποτελέσματα.
Γ. ΠΕΛΕΚΙΔΗΣ: Κινδύνους για το Αιγαίο εγκυμονούν οι προβλέψεις περί περίκλειστου κράτους.
Α. ΚΩΝΣΤΑΣ: Στη συμφωνία υπάρχει κεκαλυμμένη εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας.
Γ. ΜΠΟΥΤΡΗΣ: Συλλογή υπογραφών για Δημοψήφισμα τώρα!
Σήμερα, 28-6-2018, δόθηκε στην κεντρική αίθουσα εκδηλώσεων του Δ.Σ.Α. συνέντευξη τύπου της Επιτροπής Αγώνα για την υπεράσπιση της Μακεδονίας και τη μη αλλαγή συνόρων στη Βαλκανική με θέμα την εξέταση των νομικών ζητημάτων που αναφύονται σχετικά με τη Συμφωνία των Πρεσπών και την επιδίωξη της επιτροπής για συγκέντρωση υπογραφών με αίτημα τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος ως προς την αποδοχή ή μη της εν λόγω συμφωνίας.
Αυτό ακριβώς τόνισε ο συντονιστής της συνέντευξης τύπου και μέλος της επιτροπής Γιώργος Μπούτρης, ο οποίος άνοιξε τη συνέντευξη τύπου διαβάζοντας το κείμενο για τη συλλογή υπογραφών.
Οι τοποθετήσεις των νομικών άρχισαν με παρέμβαση του ομότιμου καθηγητή συνταγματικού δικαίου του ΕΚΠΑ κ. Γεωργίου Κασιμάτη, κατά την οποία εξέφρασε την άποψη ότι:
Η Συμφωνία των Πρεσπών είναι άκυρη ως αντίθετη σε διατάξεις δημοσίου διεθνούς δικαίου και σε συνταγματικές διατάξεις. Ο εμπειρότερος Έλληνας συνταγματολόγος τόνισε ότι η συμφωνία είναι άκυρη, επειδή δεν πληροί τους όρους της διαφάνειας, της αλήθειας και της ακρίβειας του δημοσίου διεθνούς δικαίου, αλλά και διότι δεν μπορεί να υπάρξει έγκυρη συμφωνία, με την οποία να αναγνωρίζονται εθνότητα και γλώσσα, που δεν έχουν αναγνωριστεί διεθνώς. Επεσήμανε ότι ανεξαρτήτως των λοιπών νομικών κωλυμάτων δεν μπορεί να ισχύσει οποιαδήποτε συμφωνία που αναγνωρίζει μη υφιστάμενη εθνότητα, στηριζόμενη σε αποδεδειγμένα ιστορικά ψεύδη και αντεπιστημονική απόπειρα σφετερισμού της ιστορικής κληρονομίας άλλου κράτους, καθώς και ότι η Συμφωνία των Πρεσπών συνιστά ένα βήμα επιβολής των σχεδίων των ΗΠΑ για τα Βαλκάνια, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο ακόμα και την εδαφική ακεραιότητας της χώρας μας. Τέλος, ο καθηγητής Κασιμάτης εξέφρασε την πολλάκις εκπεφρασμένη αγωνία του για την ανάγκη μετωπικής ένωσης του Ελληνικού λαού, όχι μόνο για τη μη εφαρμογή της συμφωνίας αυτής, αλλά και για την ανατροπή των άκυρων δανειακών συμβάσεων και μνημονίων.
Στη συνέχεια πήρε τον λόγο ο δικηγόρος Αθηνών Σαράντος Θεοδωρόπουλος, ο οποίος εξέθεσε συνοπτικά τους λόγους ακυρότητας της Συμφωνίας των Πρεσπών ως ακολούθως:
Η  Σύμβαση είναι ένα προβληματικό κείμενο από νομοτεχνική άποψη. Αντιβαίνει ευθέως με  τη σύμβαση της Βιέννης, σε σχέση με το δίκαιο των συνθηκών, και με θετούς και εθιμικούς  κανόνες του αναγκαστικού διεθνούς δικαίου ( jus cogens) όπως η ορθότητα και η ευθύτητα, αφού στο κείμενο περιέχονται διφορούμενοι και ασαφείς όροι, και αμφισημίες μεταξύ του αγγλικού και ελληνικού κειμένου, ενώ δεν περιέχονται πρόνοιες για την καταγγελία, λύση αποχώρηση  και παραίτηση  από τη  συνθήκη. 
·  Αντιβαίνει ευθέως στην Ευρωπαϊκή Συνθήκη Ιθαγένειας (Στρασβούργο 11,1997), όπου  καθορίζεται ότι κατά τη συνομολόγηση  διατάξεων περί ιθαγένειας , λαμβάνεται υπ΄ όψιν το νόμιμο συμφέρον λαών, κρατών και ατόμων ( π.χ. μακεδονική εθνότητα και γλώσσα)
·  Αναθεωρεί το Πρωτόκολλο των Αθηνών 1913, τη Συνθήκη του Βουκουρεστίου 1913, και τη Συνθήκη της Λωζάνης, χωρίς  τη  σύμπραξη  της  αντισυμβαλλομένης  στις  2 πρώτες  συμβάσεις Σερβίας, και δυναμιτίζει  το status quo της  βόρειας  συνοριακής γραμμής  της χώρας. 
·  Αντιβαίνει στις  συμβάσεις  περί  προστασίας  της  Πολιτιστικής  Κληρονομιάς (Χάγη1954) που  έχουν  κυρωθεί με  νόμους 360/1976, 3028/2002 , συμβάσεις  της UNESCO για  την πολιτιστική κληρονομιά ν. 3251/2006 και άλλες ενώ  επιφέρει  σύγχιση  της  πολιτιστικής  ταυτότητα  μεταξύ  των δύο εθνών 
·  Παραχωρεί αναίτια την  αναγνώριση  της  fYROM σε  περίκλειστο ηπειρωτικό κράτος, ενώ  οποιαδήποτε  τέτοια  δικαιώματα αν  τα  έχει προβλέπονται με  προϋποθέσεις  από τις συνθήκες  για  το δίκαιο της θάλασσας 
·  Καταρτίστηκε  με  μυστική  διπλωματία 
·  Δεν προβλέπει ποια  άρθρα  του συντάγματος  της γείτονος  πρέπει  να  αλλάξουν 
·  Δεν προβλέπει  ανάλογη  δημοψηφισματική δυνατότητα  για  τον Ελληνικό Λαό , όπως  προβλέπει για  το Λαό της FYROM
·  Παραχωρεί  κυριαρχικά δικαιώματα  για τ η  διεύθυνση  της εκπαιδευτικής  διαδικασίας και τις  εμπορικές  επωνυμίες  και σήματα
·  Πρέπει  να  κυρωθεί  με  πλειοψηφία  2/3  της  Βουλής  κατά  το άρθρο 28§2 Συντάγματος 
·  Παραχωρεί αναίτια  με  το άρθρο 19 §2 αυτόματη προσφυγή  στο Διεθνές  Δικαστήριο της Χάγης , για  τα  θέματα  της  Συμφωνίας  χωρίς  να  θέτει χρονική ρήτρα εφαρμογής, ενώ  το γενικό της  συμφωνίας  φαντάζει  επικίνδυνο για  το  τί  θα  θέλει  να  φέρει ενώπιον  του  Διεθνούς Δικαστηρίου η πΓΔΜ
·  Πριν  την  κύρωση  δεν μπορεί να παράξει έννομα  αποτελέσματα  και πολιτικά  τετελεσμένα  για  τη  Χώρα 
·  Πρέπει  να  ερωτηθεί ο Ελληνικός Λαός  με  δημοψήφισμα , αφού  το  ίδιο προβλέπεται και για τον Λαό της πΓΔΜ στα  πλαίσια της  αμοιβαιότητας.
Ακολούθως έλαβε τον λόγο ο δικηγόρος Αθηνών Γαβριήλ Πελεκίδης, ο οποίος, αφού επανέλαβε τους εν γένει νομικούς λόγους ακυρότητας της συμφωνίας, τις αντιθέσεις μεταξύ των συνταγματικών κανόνων και των σχετικών άρθρων της συμφωνίας, ανέφερε τις σκόπιμες αοριστίες και τις ύποπτες παραλείψεις της και ανέλυσε τις σχετικές προβλέψεις περί περίκλειστου κράτους  και τους κινδύνους που αυτές εγκυμονούν για το καθεστώς αλιείας στο Αιγαίο και τις εντεύθεν βλέψεις για δημιουργία της “Μακεδονίας του Αιγαίου”. Τόνισε τη συμπαιγνία των συστημικών κομμάτων ως προς τη σύναψη της συμφωνίας αυτής και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι είναι αναγκαία η δημιουργία ενός παλλαϊκού, πανεθνικού, δημοκρατικού μετώπου για την ανατροπή του μνημονιακού συστήματος και την κατάκτηση εθνικής ανεξαρτησίας και λαϊκής κυριαρχίας. Έκλεισε δε την εισήγησή του προτείνοντας με τη συλλογή υπογραφών και κάθε άλλου πρόσφορου μέσου να υποχρεωθεί η κυβέρνηση για διεξαγωγή δημοψηφίσματος περί της αποδοχής της συμφωνίας από τον λαό.
Τελευταίος τοποθετήθηκε ο δικηγόρος Αθηνών Αναστάσιος Κώνστας, ο οποίος εστίασε στην κεκαλυμμένη εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας μέσω της Συμφωνίας των Πρεσπών. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στην εκχώρηση σε διάφορες επιτροπές της αρμοδιότητας επίλυσης των θεμάτων που αναφύονται σε σχέση με ζητήματα εμπορικών επωνυμιών και σημάτων, “αλυτρωτικών” εκδηλώσεων από πλευράς Ελληνικού κράτους και ιδιωτών και αναδιατύπωσης σχολικών συγγραμμάτων, ώστε να μην προκύπτουν αλυτρωτικά μηνύματα.
Τόνισε ότι η χρήση εμπορικών επωνυμιών και σημάτων είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη, ερειδόμενη στο άρθρο 5 του Συντάγματος περί ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας, ότι η ασάφεια που διέπει τον όρο “αλυτρωτικός” στη σύμβαση αφήνει ανοικτό το πεδίο περιορισμού της ελευθερίας της έκφρασης και ότι η συνταγματικά κατοχυρωμένη ελευθερία επιστημονικής έρευνας και γνώμης ενδέχεται να πληγεί. Επεσήμανε επίσης ότι, τόσο η συνταγματική κατοχύρωση της υποχρέωσης του κράτους για παροχή παιδείας, όσο και για την προστασία του πολιτιστικού περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομίας, δεν είναι δυνατόν να εκχωρούνται στις επιτροπές που προβλέπονται από τη Συμφωνία των Πρεσπών, αφού υφίσταται συνταγματικό κώλυμα. Κατά την άποψή του η τοιαύτη κεκαλυμμένη εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας σε μη ελεγχόμενες επιτροπές καθιστά τη συγκεκριμένη συμφωνία διεθνή σύμβαση, που θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να κυρωθεί με την αυξημένη κοινοβουλευτική πλειοψηφία ενώ τόνισε ότι δεν είναι νοητό να υπάρξουν “εκπτώσεις” στις συγκεκριμένες συνταγματικά επιβαλλόμενες υποχρεώσεις του κράτους.              
Σύντομη παρέμβαση στη συνέντευξη τύπου έγινε από τον Πρόεδρο του ΔΣΑ, κ. Βερβεσό, ο οποίος ανέφερε τις σχετικές πρωτοβουλίες της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος.

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ
ΔΕΝ ΘΥΣΙΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ! ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΡΑ!  
. Σε μια εποχή όπου η ενίσχυση «αλυτρωτικών» βλέψεων στην περιοχή (Σκόπια, Μεγάλη Αλβανία, Τουρκία) επιφυλάσσει τεράστιους κινδύνους.
Σε μια εποχή όπου εκδηλώνονται - όσο δεν εκδηλώθηκαν ποτέ από το 1974 - ανοικτές επιβουλές και μεθοδεύσεις διάρρηξης του τόξου «Κύπρος - Αιγαίο - Θράκη» μαζί με μεθοδεύσεις αποσταθεροποίησης των βορείων συνόρων μας, δεν μπορεί παρά τον τελευταίο λόγο επάνω σε αυτά τα μείζονα εθνικά θέματα να τον έχει ο ελληνικός λαός. Και όχι ο Αμερικανός πρεσβευτής κ. Πάϊατ και η Γερμανο-κρατούμενη Ε. Ένωση.
Οι δυνάμεις που μας επέβαλαν την «χρεοκρατία» (ΗΠΑ - Ε. Ένωση), αξιοποιούν τώρα τον «κοσμοπολιτισμό» και την υποτέλεια των ελληνικών κυβερνήσεων για να νομιμοποιήσουν επεκτατικές βλέψεις σε βάρος της χώρας μας προωθώντας διεθνείς συμφωνίες καπηλείας της μακεδονικής ταυτότητας. Οι ίδιες δυνάμεις αδιαφορούν βέβαια για το αν το Αιγαίο ή η Μακεδονία και η Θράκη θα αποτελούν και στο μέλλον Ελληνική Επικράτεια... αρκεί ν' ανήκουν στο ΝΑΤΟ!
Δεν το κάνουν τυχαία. Θέλουν να ρευστοποιήσουν τα σύνορα. Επιδιώκουν, έχοντας ξεκινήσει από την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας, να τεμαχίσουν τα υπάρχοντα κράτη με «αδύναμα κρατίδια» και τελικά να αναφλέξουν την Βαλκανική.
Το γεγονός ότι το μνημονιακό κατεστημένο αγνοεί την βούληση της συντριπτικής πλειοψηφίας του λαού παραδίδοντας και την υπόθεση αυτή, δεν σημαίνει πως ο λαός θα το επιτρέψει.
Σε άλλες, πολύ δυσκολότερες εποχές, το καλοκαίρι του 1943, μετά από κάλεσμα της Εθνικής Αντίστασης, ο λαός βγήκε στους δρόμους, για να μη γίνει η προσάρτηση της Μακεδονίας στη τότε φασιστική Βουλγαρία. Με μια ηρωική διαδήλωση, ματαίωσε την προσάρτηση! Η υπεράσπιση της ελληνικότητας της Μακεδονίας δεν είναι εθνικισμός, είναι πρόταγμα του μεγάλου Πατριωτικού Αντιφασιστικού αγώνα. Ο Ελληνικός Λαός αξιώνει να μην αναθεωρηθεί η Ιστορία! 
-Πιστεύουμε ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει η αποτελεσματική ειρηνική δύναμη που θα αποτρέψει την Αναθεώρηση των συνόρων και των Διεθνών Συνθηκών στην περιοχή μας. Σε αυτήν την βάση, από μια Ελλάδα εθνικά ανεξάρτητη, μπορεί να αναπτυχθεί μια πολιτική φιλίας και συνεργασίας των λαών της περιοχής.
Με αυτή την ηθική και πολιτική πρόταση η χώρα μας πρέπει να αποτρέψει την αποδυνάμωση της εθνικής της ταυτότητας. Να στραφεί στην υπεράσπιση της κυριαρχίας και σε μια «πολυδιάστατη» εξωτερική πολιτική ικανή να αξιοποιεί τα γεωπολιτικά της πλεονεκτήματα, έναντι όλων, στον πολυ-πολικό κόσμο που έχει αναδυθεί.
-Θεωρούμε αδιανόητο και αντίθετο με τα στοιχειώδη δημοκρατικά μας δικαιώματα σε ένα τέτοιο θέμα που αφορά την ίδια την υπόσταση και το μέλλον της χώρας να μην ερωτάται ο λαός και να υπογράφει - ερήμην του - ένας υπουργός.
Ο Ελληνικός Λαός δεν πρέπει να ακούσει  την Προπαγάνδα Τσίπρα και λοιπών μνημονιακών. Η Συμφωνία δεν παράγει έννομα αποτελέσματα πριν κυρωθεί κατά το άρθρο 28§2 του Συντάγματος, με αυξημένη πλειοψηφία των 2/3 της Βουλής όπως αναφέρει στο Ψήφισμά της 17.6.2018 η  Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας. Πριν την κύρωσή της κανένα τετελεσμένο δεν δημιουργείται για τη χώρα μας, με βάση το Σύνταγμά της. Αλλά για ένα τέτοιο μείζον ζήτημα που θα επηρεάσει όλη την πορεία των εθνικών θεμάτων δεν αρκεί ούτε η κοινοβουλευτική διαδικασία.
Ως αγωνιζόμενοι δημοκράτες θεωρούμε ότι μόνος αρμόδιος να αποφανθεί είναι ο Κυρίαρχος Ελληνικός Λαός και γι΄ αυτό,  όλοι εμείς που υπογράφουμε αυτό το κείμενο ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ!

ΥΠΟΓΡΑΨΕ - ΔΗΛΩΣΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ στο  epitropi.agona@yahoo.com ή στο AVAAZ.ORG ΔΕΝ ΘΥΣΙΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΡΑ!
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΥΝΟΡΩΝ ΣΤΗΝ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου