Δευτέρα, 17 Αυγούστου 2015

Τα ΜΜΕ του Μνημονίου: Η Μηχανική των Ψευδαισθήσεων

Τα ΜΜΕ του Μνημονίου: Η Μηχανική των Ψευδαισθήσεων

του Λεωνίδα Χ. Αποσκίτη*
Ο ηλεκτρονικός έλεγχος της ψυχικής διάθεσης και της εκλογικής συμπεριφοράς του πληθυσμού είναι μια από τις βασικές παραμέτρους των όσων ζούμε σήμερα, ιδιαίτερα τα τελευταία 5 χρόνια των Μνημονίων.
Μεγάλα επιχειρηματικά συγκροτήματα κυριαρχούν στο τοπίο των διεθνών ΜΜΕ. Μέσα από απανωτές συγχωνεύσεις και αγοραπωλησίες, οι εταιρείες αυτές έχουν καταφέρει στο να ελέγχουν ό,τι βλέπουμε, ακούμε και διαβάζουμε.
Το ζήτημα αυτό ήταν το πλαίσιο της φετινής επετειακής εκδήλωσης του Hellenic Nexus (12 Ιουνίου) όπου αναλύθηκε πώς, μέσω της κατευθυνόμενης ενημέρωσης, επηρεάζεται ένα πλήθος ανθρώπων γινόμενο για καιρό παθητικό, ή, αντιθέτως, ξαφνικά βίαιο.
Πώς, επίσης, αποδυναμώνεται η αναλυτική και κριτική του ικανότητα και εμποδίζεται το κάθε άτομο να σκέφτεται και να θέτει ευφυή ερωτήματα για την πολιτική κατάσταση και τον τρόπο με τον οποίο είναι οργανωμένη και διευθύνεται η κοινωνία.
Δεν πέρασαν λίγα 24ωρα και άναψαν φωτιές όταν ο πρώην εκπρόσωπος της Ελλάδας στο ΔΝΤ, Παναγιώτης Ρουμελιώτης, μιλώντας στην Επιτροπή Αλήθειας για το Δημόσιο Χρέος, κατήγγειλε ότι Έλληνες δημοσιογράφοι παρακολουθούσαν, από το 2009, «σεμινάρια» στην Ουάσιγκτον για να προβάλλουν τις απόψεις του ΔΝΤ αλλά και της Κομισιόν.
Παρόμοια σεμινάρια προπαγάνδας γίνονται και στην Ελλάδα, όπως είπε ο κύριος Ρουμελιώτης, απαντώντας σε ερώτημα του οικονομολόγου και συνεργάτη του Nexus, Λεωνίδα Βατικιώτη, μέλους της επιτροπής.
Επισήμανε δε ότι θα μπορούσε η Επιτροπής της Βουλής να ζητήσει επισήμως να της δοθούν τα ονόματα από τον υπεύθυνο επικοινωνίας του ΔΝΤ, Τζέρυ Ρέϊς. Από την πλευρά της, η πρόεδρος της Βουλής Ζωή Κωνσταντοπούλου υιοθέτησε την πρόταση και ανέθεσε σε μέλος της επιτροπής να συντάξει το σχετικό αίτημα. Όπως έχει γίνει επίσης γνωστό, πολλοί είναι οι δημοσιογράφοι που πιέζουν την ΕΣΗΕΑ, την ΕΣΠΗΤ και άλλες δημοσιογραφικές ενώσεις να παρέμβουν ώστε να δημοσιοποιηθούν τα ονόματα των προπαγανδιστών των μνημονίων.
Την στρατηγική αυτού του ψυχολογικού πολέμου εξυπηρετούν τα διεθνή ΜΜΕ στην επιθεση κατά της Ελλάδας με συνεχή ροή αναλύσεων, κριτικών, πολεμικών ή και απειλών που εκφράζονται με όλους τους τρόπους: από «πολεμικά ανακοινωθέντα» του ΔΝΤ και των «Θεσμών», την σοβαροφανή αρθρογραφία, μέχρι τις γελοιογραφικές αναρτήσεις στο διαδίκτυο. Πρωτοστατούν οι εφημερίδες του «κίτρινου τύπου», όπως η γερμανική Bild, με υπεραπλουστευμένα αρνητικά δημοσιεύματα τόσο για την οικονομία όσο και για το πολιτικό γίγνεσθαι της χώρας, υπερτονίζοντας τις χρόνιες παθογένειες του ελληνικού συστήματος.
Το χειρότερο είναι ότι αυτά αναπαράγονται από τα ελληνικά ΜΜΕ επηρεάζοντας έτσι όχι μόνο τα μεγέθη της Οικονομίας, αλλά και το σώμα και την ψυχή των Ελλήνων πολιτών.
Στην Ελλάδα η χαμηλή στάθμη του «πολιτικού μάρκετινγκ», αλλά κυρίως η ανυπαρξία Εθνικού Στρατηγικού Οράματος ώστε αυτό να υλοποιηθεί σε επίπεδο προπαγάνδας, στερεί την χώρα από την δυνατότητα μιας μιντιακής αντεπίθεσης, ζημιώνοντας την διαπραγματευτική ικανότητα και την εικόνα της προς τα έξω.
Η επιλεκτική επιλογή και αναπαραγωγή πληροφοριών από ελληνικά ΜΜΕ («δούρειοι ίπποι») οδηγούν στην διαστρέβλωση της πραγματικότητας και την αρνητική εικόνα της χώρας.
Παρόμοια «πεμπτοφαλαγγίτικη» δράση έχει η «συνωμοσιολογική» υπερπληροφόρηση που ρίχνει το ηθικό των πολιτών. Γι’ αυτό χρειάζεται προσοχή στην επιλογή της πληροφορίας και έμπειρους, ανεξάρτητους, συντάκτες για να την φιλτράρουν.
Η φράση «ψυχολογικός πόλεμος» πρωτοεμφανίστηκε στα αγγλικά το 1941 ως μεταλλαγμένη απόδοση του γερμανικού όρου Weltanschauungskrieg (στην κυριολεξία «κοσμοθεωρία πολέμου»), που σημαίνει την σκόπιμη επιστημονική εφαρμογή της προπαγάνδας, του τρόμου και της κρατικής καταστολής.
Οι psyops, ή επιχειρήσεις ψυχολογικού πολέμου, είναι η χρήση της παραπλάνησης με σκοπό την σύγχυση, την αναστάτωση και το σπάσιμο του ηθικού του εχθρού ώστε να εξασθενίσεις την αντίστασή του ή και να τον αναγκάσεις να παραδοθεί.
Οι πρώτοι διδάξαντες και σ’ αυτό είμαστε οι Έλληνες, 3.000 χρόνια πριν, στον Τρωϊκό Πόλεμο με τον Δούρειο Ίππο όταν, προσποιούμενοι ότι εγκαταλείπουμε το πεδίον της μάχης, παραπλανήσαμε τους Τρώες και καταλάβαμε από μέσα την πόλη τους.
Άλλος ένας μη καταγεγραμμένος μύθος των επιχειρήσεων ψυχολογικού πολέμου από την αρχαιότητα αφορά τον Μέγα Αλέξανδρο. Κατά την διάρκεια της εκστρατείας του στην Ασία, λέγεται ότι άφηνε πίσω του τεράστιες πανοπλίες, που ανήκαν δήθεν στους στρατιώτες του, έτσι ώστε οι βάρβαροι να θεωρήσουν ότι είχαν να κάνουν με ΓΙΓΑΝΤΕΣ οπότε θα φοβόντουσαν να καταδιώξουν τον στρατό του.
Στις δεκαετίες του Ψυχρού Πολέμου εξελίχθηκαν οι μαζικές ψυχολογικές επιχειρήσεις πάνω στις στερεοτυπικές «εικόνες μέσα στο κεφάλι μας», μέσω των οποίων λέγεται ότι οι άνθρωποι διαχειρίζονται την άμεση (στιγμιαία) εμπειρία τους με τον εξωτερικό κόσμο.
Μετά το 1990, η «θεωρία της ανάπτυξης» -ακραίος νεοφιλελευθερισμός με πολυπολιτισμό και φασίζουσα μορφή της παγκοσμιοποίησης-, η οποία συνδυάζει προπαγάνδα, αντι-εξεγερσιακό πόλεμο και επιλεκτική οικονομική ανάπτυξη στοχευμένων περιοχών, ενσωματώθηκε γρήγορα στην πρακτική ψυχολογικού πολέμου της Νέας Τάξης παγκοσμίως.
Πληροφορίες χωρίς ενημέρωση: Η Μηχανική των Ψευδαισθήσεων
Η αρχή της νεοταξικής λογοκρισίας να εξαφανίζει τις ουσιαστικές πληροφορίες μέσα σε έναν κυκεώνα ασήμαντων πληροφοριών, επιτρέπει στη νέου τύπου λογοκρισία να εμφανίζεται πλουραλιστική και δημοκρατική. Αυτή η στρατηγική εφαρμόζεται, κατ’ αρχάς, στη τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων, τη βασική πηγή ενημέρωσης των πολιτών. Όλοι οι ψυχολόγοι και ειδικοί της νευροεπιστήμης γνωρίζουν ότι η απομνημόνευση πληροφοριών από τον εγκέφαλο γίνεται καλλίτερα όταν αυτές παρουσιάζονται με δομημένο τρόπο. Όμως τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων κάνουν ακριβώς το αντίθετο, ανακατεύοντας άναρχα ετερόκλητα θέματα διαφορετικής σπουδαιότητας (λίγο πολιτική, αθλητικά, ένα κοινωνικό θέμα, κάτι διασκεδαστικό, μετά ξανά πολιτική κ.λπ.). Έτσι είναι πολύ εύκολο να χειραγωγήσεις έναν πληθυσμό… Η αληθινή ενημέρωση παρέχεται πλέον από τα εναλλακτικά, ειδικά και φανζιν έντυπα, τα οποία διαβάζονται όλο και περισσότερο από υποψιασμένους πολίτες.
- Διάσπαση της προσοχής με την υπερπληροφόρηση:
Αν κάποιο γεγονός τραβήξει την προσοχή του κοινού, οι κοινωνικοί μηχανικοί φροντίζουν ώστε τα ΜΜΕ να επιμείνουν σε άχρηστες λεπτομέρειες και στην αποπροσανατολιστική παρουσίασή του. Ταυτόχρονα σκηνοθετούν ένα άλλο γεγονός για να αποσπάσουν την προσοχή του κοινού. Τα παραδείγματα στην Ελλάδα είναι πολλά..
- Γελοιοποίηση της «επικίνδυνης» πληροφορίας:
Αν κάποιο σημαντικό γεγονός, (π.χ. οι επιθέσεις της 11/9 στη Νέα Υόρκη) δεν «χωράει»  στις επίσημες εξηγήσεις που προωθούνται από τα media, τότε μπαίνουν μπροστά οι μηχανισμοί εξευτελισμού: «γραφικοί», «συνωμοσιολόγοι» κ.λπ. Παράλληλα προωθούν υπούλως στημένες εξωφρενικές θεωρίες (π.χ. εξωγήινοι), ώστε να επιτείνουν τη σύγχυση του κοινού και να ακυρώνουν τις σοβαρές μαρτυρίες (π.χ. τις καταθέσεις των μηχανικών που μιλούν για κατεδάφιση από μέσα των Διδύμων Πύργων).
 - Κατασκευή «ειδικών»:
Προώθηση δικών τους επιστημόνων και εξωνημένων διανοουμένων σε θέσεις κλειδιά του δημοσίου βίου (π.χ. καθηγητές πανεπιστημίου, διευθυντές ινστιτούτων), οι οποίοι στηρίζονται από τα επίσης κατευθυνόμενα ΜΜΕ.
- Λειτουργία προβοκάτσιας:
Όταν μια κοινωνική κατάσταση αρχίζει να γίνεται απειλητική γι’ αυτούς (π.χ. αρχίζει να αφυπνίζεται πατριωτικά ή κοινωνικά ο μέσος πολίτης), τότε προωθούν κάποιον δικόν τους άνθρωπο ή κίνημα για να προλάβουν τους πραγματικούς εκπροσώπους του λαού και να σπείρουν την παραπληροφόρηση. Αν, παρ’ όλα αυτά οι κοινωνικοί μηχανικοί αποτύχουν να επιβληθούν, τότε αρχίζει μια επίθεση ηττοπάθειας και δράσης άλλων αχυρανθρώπων.
Τέτοια τεστ έχουν γίνει στην Ρουάντα, στο Μπουρούντι, στην πρώην Γιουγκοσλαβία και τώρα στο Ιράκ. Πιλοτικό πρόγραμμα για κοινωνία Δυτικού τύπου αποτελεί η Ελλάδα γιατί όταν μπήκε στην ΕΟΚ ο Έλληνας εθεωρείτο ιδιαιτέρως απείθαρχος και πολιτικοποιημένος.
Στην χώρα μας, διεξάγεται χρόνια τώρα ένας ανελέητος ιδεολογικός πόλεμος για εξόντωση κάθε τι ελληνικού. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της κατάληψης πολλών πανεπιστημιακών θέσεων από καθηγητές της εθνομηδενιστικής σχολής τα τελευταία 20 χρόνια, για να πρωτοστατούν σήμερα στη διάλυση της Παιδείας και στον αφελληνισμό της Ιστορίας.
Η ντόπια δωσιλογική προπαγάνδα αναπαράγει συνεχώς τις απανωτές απειλές και τελεσίγραφα των τραπεζιτών και των Ευρωκρατών, αποφεύγοντας η γελοιοποιώντας κάθε σοβαρή συζήτηση για έξοδο από την ΟΝΕ / Εθνικό Νόμισμα και προσπαθώντας να αποκρύψει την αλήθεια για το πραγματικό μέγεθος της Ελλάδας στην παγκόσμια σκακιέρα.
Αυτό, όμως, που κυρίως προσπαθούν να «θάψουν» τα «ενσωματωμένα» ΜΜΕ είναι ο μυστικός φόβος της Ευρώπης για την Ελλάδα  όπως τον περιέγραψε ο βραβευμένος οικονομικός αναλυτής με πολυετή εμπειρία γύρω από θέματα αγορών, ο Brett ArendsΕίναι ο φόβος που κάνει τα αφεντικά της ευρωπαϊκής πολιτικής να ξαγρυπνούν στις Βρυξέλλες, τους ευρωκράτες να παραμιλάνε μέσα στο κόκκινο κρασί τους, τους Γερμανούς τραπεζίτες να στριφογυρίζουν εμπύρετοι στα μεταξωτά τους σεντόνια. Ποιος είναι αυτός ο φόβος;
Δεν είναι το ότι, εάν η Ελλάδα εγκαταλείψει το ευρώ, οι Έλληνες θα υποφέρουν μία τρομερή οικονομική κατάρρευση. Ο φόβος είναι ότι, εάν η Ελλαδα εγκαταλείψει το ευρώ, η χώρα θα επιστρέψει στην ευημερία και τότε και άλλες χώρες θα μπορούσαν να ακολουθήσουν.
Είχαν πει στους λαούς της Ευρώπης, και στους Έλληνες, ότι το ευρώ θα έφερνε σταθερότητα και ευημερία, αλλά έφερε τον εφιάλτη της εξαθλίωσης και του φασισμού. Αυτό προσπαθούν να συγκαλύψουν οι απατεώνες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
[Περισσότερα στο «Ο μυστικός φόβος της Ευρώπης για την Ελλάδα»,  http://pylitonfilon.blogspot.gr/]

*[Δημοσιεύθηκε στο Hellenic Nexus τ.98, Ιούλιος 2015]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου